BOLTS




Tuesday, September 05, 2006

٭
آیین نامه حفظ حدود و آداب اسلامی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی
مصوب یكصد و بیست و یكمین جلسه مورخ ۶۵۱۳۶۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی
فصل اول
حفظ حدود اخلاق اسلامی در برخوردها و معاشرت ها:
۱ دانشجویان زن و مرد لازم است در كلاس های درس در دو ردیف جداگانه بنشینند.
تبصره : هرگاه در دانشگاهی جدا كردن كلاس های مخصوص زنان و مردان میسر باشد و مشكلی از لحاظ بودجه و كیفیت تحصیل به وجود نیاورد كلاس ها باید جدا باشد.
۲ در بیمارستان های آموزشی باید كوشش شود كه به تدریج بخش های بیماران زن و مرد از یكدیگر جدا باشد، و همچنین هر جا میسر است در اتاق های عمل از اختلاط زن و مرد خودداری شود و حتی المقدور از كادر پرستاری زن برای زنان و مردان استفاده شود و مسائل شرعی رعایت گردد.
۳ در آزمایشگاه ها و بخش های تزریقات هرگاه برای تزریق و پانسمان ، هم متخصص مرد بود و هم متخصص زن ، از متخصص مرد برای بیماران مرد و از متخصص زن برای بیماران زن استفاده شود.
۴ در محل های تردد و نصب اعلانات در دانشگاه ها، هرگاه احتمال ازدحام رود، باید محل های جداگانه برای زنان و مردان در نظر گرفته شود.
۵ لازم است كه دانشجویان زن و مرد از آزمایشگاه ها و كارگاه ها و سالن های تشریح و اتاق كامپیوتر و غیره حتی المقدور در نوبت های خاص و به طور جداگانه استفاده كنند.
۶ سالن های طراحی و مدل آتلیه ها و خود مدل ها باید منطبق با شئون اسلامی باشد و محیط كار حتی المقدور برای زنان و مردان جدا باشد.
۷ دانشجویان زن و مرد لازم است در گروه های مجزا به كارهای گروهی دانشجویی از قبیل انجام پروژه ها و طراحی و كارهای عملی و مانند آن بپردازند، مگر اینكه مجزا كردن زن و مرد منجر به مختل شدن كار تعطیلی آن گردد.
۸ دانشگاه ها باید تدابیری اتخاذ كنند تا در محیط های اداری با توجه به امكانات موجود از اختلاط غیرضروری زن و مرد تا جایی كه منجر به اختلال و تعطیل كارها نشود جلوگیری به عمل آورند.
۹ مسئولان مرد باید از منشیان مرد استفاده كنند.
۱۰ در آن قسمت از دانشگاه ها كه عموم مراجعه كنندگان مرد هستند از قبیل خوابگاه ها لازم است از كارمندان مرد استفاده شود و در آن قسمت كه مراجعه كنندگان زن هستند از كارمندان زن .
۱۱ اماكن عمومی مانند قرائت خانه، كتابخانه و خوابگاه ها و اتاق های غذاخوری باید از برای زنان و مردان جدا باشد یا برای هر جنس از نوبت جداگانه استفاده شود.
تبصره: برای اماكن ورزشی نوبت استفاده مردان باید جدا از نوبت زنان باشد.
۱۲ روابط میان استادان و دانشجویان و كارمندان باید مطابق با مقررات دانشگاهی و ضوابط اخلاق اسلامی باشد و هرگاه كسی خلاف آن را مشاهده كرد بنابر اصل نهی از منكر به متخلفان تذكر دهد و اگر تذكر او موثر واقع نشد مراتب را به مقامات مسئول دانشگاه اطلاع دهد.
۱۳ زنان در محیط كار و تحصیل باید از پوشش اسلامی استفاده كنند و از پوشیدن لباس های تنگ و زننده و آرایش و تبرج پرهیز كنند و مردان نیز نباید از لباس های زننده استفاده كنند.
۱۴ مسئول اجرای این آئین نامه روسای دانشگاه ها و مدارس عالی خواهند بود كه می توانند با كمك كمیته های انضباطی یا هیات های رسیدگی به تخلفات اداری به تخلفات رسیدگی نمایند.
تذكر: فصول بعدی این آئین نامه متعاقبا به تصویب شورای عالی خواهد رسید.

نقل از روزنامه شرق- سه شنبه 14 شهریور 1385



Comments:
کاری به این پست ندارم. موضوع به پست قبل مربوط می باشد
کاری به صحت و صقم یا سقم یا سغم موضوع ندارم اما همانگونه که مستحضرید قبر این باب دو ور دارد. ور اول یک سولاق ( سوراخ خودمان)به عنوان در دارد که مرحوم کورش از آن عبور و مرور می کنند . اما سمت دیگر آن فاقد آن سولاخ می باشد و جهت عبور و مرور روح آقای کوروش خان استفاده می شود.
1- عکس اول از این وره
2- عکس دوم از اون وره
3- پشت عکیس سوم من یه کوهی اون ته ته ها می بینم به جان سرکار.
4- ما که از راه فتوشاپ ارتزاق می کنیم به آن بابایی که این عکس را درست کرده دست مریزاد می گوییم. چون که فاقد هرگونه سوتی می باشد.
 
mikhastam az doostani ke entekhabat ro baa shoja'at o ayande negarie har che tamam tar tahrim kardan va baes shodan ke chenin raees jomhoor o dolat e goli sare kaar biad o hameye maa be raahe raast hedayat beshim tashakkor konam.
 
ببینم پس یعنی الان که من دارم وبلاگ شما رو میخونم هم کار غیر قانونی کردم ؟
وای خاک به گورم الان روسای دانشگاه ها و مدارس عالی ! منو دستگیر میشن که ؟!
 
والا دروغ چرا تا قبر آآآآ ما یه همشهری داشتیم که فکر میکرد فقط بل نسبت شما مضتراح زنونه مردونه اس . اما از این ولایت شما هر چی بگی غریب نیست بابام جان .
 
ببینم، باز دوباره اینا جو گیر شدن؟!؟
 
آقای سروش حق دارد. قبر آن مرحوم دو در دارد و این عکس ها از دو سمت مختلف اند اما همانطور که در عکس هوایی می بینید آن کوه کذایی خیلی دورتر از این حرفهاست. در مورد فتوشاپ هم راست می گویند، راستش اولش من هم کلی گشتم که بلکه اشتباه مونتاژ پیدا کنم ولی پیدا نشد، بجز اینکه لباس آن آقایی که آن همه در آب رفته اند تا به پاسارگاد برسند خیس نشده است.
 
این آیین نامه جدید نیست. مصوب سال 1366 است. ولی تازگیها دوباره یادش افتاده اند.
 
آئین حفظ حدود و آداب اسلامی در منازل
1- هنگام پخش فیلم اگر بیشتر بازیگران زن بودند بهتر است فقط زن خانه فیلم را ببیند و اگر بیشتر بازیگران مرد بودند مرد خانواده ببیند
2-زن و شوهر سعی نمایند کمتر همدیگر را ببینند چنانچه امکان داشته باشد مرد در طبقه ای جدا و زن نیز در طبقه دیگری زندگی نماید و اگر امکانش نبود مرد می تواند نا نیمه های شب بیرون و در مسجد باشد
3-زوجه جوان به هیچ وجه در چشمان یدگیر خیره نگردند زیرا شیطان شخصا چشمان آنها را مورد عنایت قرار می دهد
4- بهتر از فرزندان از یک جنس باشند همگی دختر و یا همه پسر و صد البته به علت مساوات بهتر است که همه پسر باشند تا در صورت جنگ مشکلی نداشته باشیم

بقیه قوانین بزودی اعلام خواهد شد
 
Post a Comment

........................................................................................

Home