BOLTS




Sunday, July 19, 2009

٭
رسم من نبوده كه در اين وبلاگ در مورد آدمها صحبت كنم.
در مورد حرفها، كارها، برنامه ها و عملكردها حرف زده ام، اما در مورد آدمها يا هيچوقت ننوشته ام و يا خيلي كم.
اين يكي نوشته من در مورد آدمهاست، دو نفر آدم خاص به طور مشخص.

منظورم مانا و منوچهر است.
مي خواهم بنويسم كه اگر دنيا از مانا و منوچهرها بيشتر داشت، جاي خيلي بهتري بود.
آدمهايي كه وجودشان روحيه بخش است و شادي آفرين، مثبت اند و صادق اند و پاك.
دنيا اگر بيشتر داشت از آدمهايي كه قلبشان خانه مهر و دوستي است، جاي بهتري بود.

يادم هست كه در درس فارسي، در لغت معني ها، واژة اوتاد بود و نوشته بود كه معني اين واژة ميخ است و نوشته بود كه به جمعي هفتاد نفره گفته مي شود كه دنيا به بركت وجود آنها پابرجاست.
اگر واقعا چنين چيزي باشد، دوتا از آنها ، مانا و منوچهرند،پيدا كردن 68 تاي ديگرش با شما .




Comments:
خیلی خوبه که آدم هایی توی این دنیا پیدا بشن که آدم بتونه این حس خوب رو بهشون داشته باشه و باهاشون پاکی و صداقت و شادی رو تجربه کنه .

اما اینکه از یه بحث عرفانی خیلی عمیق استفاده کنی واسه تعریف کردن ازشون خیلی به نظرم ....
نکته بعدی اینه که اوتاد : 4 نفر هستن
البته اینا به همراه بقیه هفت مردان از بین 70 یا بیشتر انتخاب می شن.
هفت مردان رو هم که می دونید کیان : قطب، غوث، امام، اوتاد، ابدال، نجباء، نقباء

در روايات‌ صوفيةاوتاد گروهى‌ از اوليا شمرده‌ شده‌اند كه‌ بر خُلق‌ موسى‌(ع‌) و يا بر قلب‌ جبرئيل‌ خلق‌ شده‌اند، و يا داراي‌ يقينى‌ همچون‌ يقين‌ ابراهيم‌(ع‌) هستند كه‌ به‌ بركت‌ ايشان‌ باران‌ مى‌بارد و بلا از زمين‌ دور مى‌شود و مردم‌ به‌ واسطة ايشان‌ روزي‌ مى‌يابند.

این دوستان شما از این خصوصیات برخوردارند آیا ؟!!
 
والله اون قسمت روزي و ايناشو نمي دونم چون اين منوچهر با كمك آقاي مارانا و آقاي الف، روزي يك هفته يك لشگر رو تو يك وعده مي خورن. اما الباقيش ، بله، يك همچين چيزهايي هستند.
 
خیلی علاقه‌مند شدیم که ببینیم این عزیزان رو. اگر می‌شه یه ترتیب شامی یا ناهاری چیزی بدین دور هم باشیم و هم با اون‌ها آشنا بشیم هم شما رو زیارت کنیم و در خدمت آقای ب باشیم. زیاد البته راضی به زحمت نیستیم یه بهانه‌ای باشه فقط برای دور هم بودن.
 
والله این آقای مارانا بیشتر بر خلق «جالوت» خلق شده چون ۳ متر رو شیرین هست. آقای الف رو هم ما می‌دیدیم بیشتر یاد قوم یاجوج ماجوج می‌افتادیم چون طول و عرضشون با هم برابر بود اون موقعها. در مورد موضوع اصلی بحث یعنی آقای منوچهر هم راستش بنده یک بار بیشتر زیارتشون نکردم و بهتره از این شوخیها نکنم ولی خوب بعید می‌دونم یقین ابراهیم رو داشته باشن و یه سری مجسمه عتیقه رو در یه موزه یا معبد بشکنن. ما حالا خوشحالیم که این وتد به معنی «میخ» است. اگر به معنی سیخ بود آقای بولتس به یاد کیا می‌افتادن ما نمی‌دونیم.

آقای بولتس گرامی دل برای شما می‌جوشد چون سیر و سرکه. یه زنگی این هفته می‌زنم گپی بزنیم.
 
آقا من هم با پيام موافقم، ما هم خيلي علاقمند شديم اين دوستاي شما رو ببينيم. اگه راست مي گن يه شام دعوتمون كنن ببينيم شون، البته اگه آقاي مارانا يا آقاي الف هم دعوت كنن بيشتر قبول مي كنيم
.......خيلي چاكريم
 
وای چی بگم؟موهای تنم سیخ شده!مرسی شاید باور نکنی ولی این پست تمام اون چیز هاییه که من و منوچهر راجع به تو و شکیبا همیشه میگیم
مانا
 
نادر جان من داشتم این مطلب رو می‌خوندم http://www.etemademelli.ir/published/0/00/68/6840/
هر چی زور زدم نتونستم بفهمم اگه می‌شه یا این ماشین حساب آقای ب رو یکی دو روزی به ما قرض بده یا این‌که خودت زحمتش رو بکش بنداز تو چرتکه ببین شاید کمی محاسباتش رو بتونی ساده‌تر کنی برای ما. من مخصوصن توی محاسبه‌ی "میزان کشف نسبت به وقوع" خیلی مشکل داشتم.
 
Post a Comment

........................................................................................

Home