BOLTS




Wednesday, May 27, 2009

٭
گوش كنيد:
آشپزي قصه مزه ها و رنگهاست. قصه بوهاي فراموش نشدني، قصه تمام قصه هايي است كه به واژه نمي آيند.
قصه حرفهاي نگفته قلب هاي عاشق.

تات مي گويد: صيدا تمام رنگهاي جهان است و بوسه اش تمام مزه ها.
و هربار گوشه اي از عشقش را در مزه اي تازه و با بو و رنگي جديد عرضه مي كند.

مي گويد : اسمش را تو بگو. صيدا بو مي كشد، چشمهايش را مي بندد و مي گويد : Exotica.



تات انقدر مي شناسدش كه بداند كجا رفته ذهنش تا به اين واژه برسد. از رنگها رفته است به The Fall و از آنجا به پروانه گمشده داروين : Americana Exotica.

Exotica قصه عمق عشق است. قصه حرفهايي كه درون دل است، آنقدر عميق كه به واژة نمي آيد. قصه مزه ها و بوهايي كه بيني و زبان براي دركشان كافي نيست.

سخت هم نيست درست كردنش، آشپز عاشق مي خواهد و سينه مرغ و فلفل دلمه و پاپريكاي قرمز و پيازچه و جعفري و ترخون و سيب زميني و پياز و شير و آرد و پنير پارمسان و هويج و قارچ.
مرغ را با يك نصفه پياز كوچك در ماهيتابه بگذاريد، با يك دسته ترخون، با نمك و فلفل. نصفه دوم پياز را هم پياز داغ كنيد و بريزيد در ظرفي. يك نصفه فلفل دلمه و يك نصفه پاپريكاي قرمز را ريز ريز كنيد و سرخ كنيد و آنرا هم بريزيد در همان ظرف، كنار پياز. دو عدد سيب زميني متوسط را خورد كنيد، ريز ريز، 1 سانت در 1 سانت. بعد سرخ كنيد، با نمك. داشت كه حاضر مي شد، پياز داغ و فلفل و پاپريكا را اضافه كنيد و تفت بدهيد با هم.
هويج را خرد كنيد و رويش ليموترش بچكانيد و شكر بپاشيد و بگذاريد در بخارپز تا بپزد.
قارچ را ريز ريز، خيلي ريز، كنيد، بعد در كره تفت بدهيد تا به آب بيفتد. دو قاشق چايخوري آرد را در يك ليوان شير سرد حل كنيد و بريزيد روي قارچ تا بجوشد، نمك و فلفل بزنيد، جعفري و پيازچه را هم ساطوري كنيد و بريزيد در همين ظرف الباقي پاپريكاي قرمز را هم ريز ريز كنيد در همين قابلمه. خوب كه جا افتاد و غليظ شد، دو قاشق سوپخوري پنير پارمسان اضافه كنيد.

همه چيز كه حاضر شد، سينه مرغ را توي بشقاب بگذاريد و رويش سس بدهيد. كنارش سيب زميني را بگذاريد و هويج .

عشق هم بايد باشد. همه جا. عشق مزه و بو و رنگ همه چيز است.

Labels:




Comments:
قیافه غذا شبیه استفراغ هست من نمیفهمم شما شکوفی ها چرا اینقدر ادعای اشپزی دارین قیافه غذا هاتون شبیه زباله هست و طعمش هم که حالت تهوع میگیره ادم!!!!
 
اين "شما شكوفي ها" يك كمي عجيب است.
من و برادرم سليقه غذايي خيلي متفاوتي داريم. مي توانم حتي بگويم كه فلسفه و نوع نگاهمان به آشپزي هم متفاوت است.
در هر حال اگر غذايي كه شما خورده ايد و شبيه زباله بوده و مزه اش هم تهوع برانگيز بوده، دستپخت من بوده باشد، از شما عذر مي خواهم.
اگر خودتان را معرفي مي كرديد حتما دقت مي كردم كه بعد از اين در خانه من، براي شما پيتزا يا چيزبرگر سفارش داده شود.
 
مرسی نادر جان اعتراف میکنم دست پخت شما نبوده و معذرت میخوام که کلی گفتم.ولی یهو حرصم گرفت!!و کلی خندیدم که گفتی من و برادرم. فکر کنم خودت هم فهمیدی منظورم برادرته. و برادرت رو مثال زدی ونه مثلان پدر یا مادر یا ... توضیح دادی که متفاوت هستین حق با شماست.
من دسپخت شکیبا جون رو دوست دارم و خودش رو نیز بسیاااااار گاهی ادم نمیتونه اسمش رو بگه در عین حال یکم عصبانی هم میشه یهو یه چیزی میگه ...
 
من دوست داشتم .مرسي
 
من دوست داشتم .مرسي
 
Manam baahaat ham aghidam, bedoon hes booyaaii, eshgh hes nimishod
 
میم الف نون (1) و تو چه میدانی از محمود (2) که این محمود از سه رئیس جمهور قبل خود برتر است(3) او را از خاندانی شایسته مبعوث کردیم که تمام باجناقها و داماد باجناقهایش جملگی از صالحیناند(4) و چون شتر خز شد در محمود تعقل کنید(5) او هر چه که بگوید حناق نگیرد و این نشانی است برای اهل تفکر (6) در چهارسال دولت او نشانههایی برای مومنین قرار دادیم(6) همانا به موسی ید بیضا دادیم و به او هاله نور(8) که از آن بهتر است و کم مصرفتر و ما خیلی خفنیم(9) قسم به زمانی که درصد تورم به عرش ما نزدیک شد(10) پس سوار بر نمودار تورم شد و به معراج آمد(11) ای محمود ما بشارت ده ایمان آورندگان به خود را به پخش سیب زمینی مفتی در هر جمعه (12) و بر ایشان مبارک باد بهشتی که در آن درخت هست و در کفش خطوط بی.آر.تی جارییست(13) پس گروهی به طغیان پرداختند و خود را سبز کردند به آنها بگو که علف هرز هم سبز است بدرستی که ما حالگیر و حاضر جوابیم(14) بر تو باد دوست داشتن و گاهی دلسوزی بر آنها و بیادشان آوردن که اطلاعات اشتباه گرفتهاند که اکثرشان نمیدانند (15) و حتی رسوا کردن همسرانشان که آنها در جهنم در حالی که کیف گلگلی بر دوش دارند بر آتش همسرانشان هیزم میگذارند(16) و قبل از ان از آنها سه مرتبه اجازه بگیر و بگو: بگم؟ بگم؟ نه بگم؟(17) همانا که در انتخابات اجباری نیست(18) پس هشدار ده به آنان که اگر از ظلمات خارج شدند و بسوی هاله نور آمدند ما ایشان را دوست خواهیم داشت و اگر همچنان به طاغوت بازی خود ادامه دهند در آتش دوزخ جاودانند(19)

-به جون خودم راست گفتم-

پ.ن: این سوره بر خانم فاطمه رجبی ( نگارنده کتابِ احمدینژاد، معجزه هزاره سوم و همسر آقای الهام) نازل شده و فاقد هرگونه اعتبار دیگری است.
 
همه شوکه شدن
من الان رشت هستم
مردم ماتم گرفتن
تمام رای هامون رو ریختیم تو سطل زباله
فقط میخواستن مهر کثیفشون بخوره تو شناسناممون
واسه تائید دیکتاتوری خودشون
نادر یادته ما که رای نیدادیمو خواننده وبلاگت بودیرو تشویق میکردی که رای بدیم و تغییرات با رای دادن اتفاق می افته
دیدی که رای من و تو ما اهمیتی نداره
دیدی ما تو چه کشوری زندگی میکنیم
دیروز تو گلسار مردم بغل خیابون گریه میکردن
اینه کشوری که اشغال شده و ما هیچ حقی نداریم فقط عروسک های خیمه شب

بازی اینا هستیم
سمیرا
 
قاي انانيموس،
براوو : شما دو راه داريد، يكي اينكه از ايران برويد، دومي اينكه انقلاب كنيد.
با نشستن در خانه و هندوانه خوردن شما قانون اساسي ايران و حكومتش عوض نمي شود.
طبيعي است كه انقلاب كردن به اين راحتي ها هم نيست، اقلا از راي ندادن يك كمي سخت تر است، يعني اينكه بايد آماده باشيد كه زندان برويد، كه بميريد و بكشيد.
تازه فرداي روزي كه انقلاب شما پيروز شد، آغاز بدبختي است چونكه هميشه بعد از انقلاب كسي قدرت را بدست مي گيرد كه آماده تر باشد براي اعمال خشونت و بيشترين چماقدارها را داشته باشد)
...............
توی خانه ننشستیم. هندوانه نخوردیم
سه ساعت تو صف وایسادیم که رای بدیم که بعد از 4 سال اگر ما انتخابش نکردیم ما بتونیم بیرونش کنیم
چه ساده و جه راحت زمانی که ما تو صف بودیم اقایون سران تو خونشون هندوانه میخوردن و به ریش ما میخندیدن
دیگه کی میتونه پرچم کشورمون رو از اینا پس بگیره
ایا باز هم شرکت در انتخابات رو توصیه میکنی؟
دیگه حتی نمیتونم صداشو بشنوم کهیر میزنم
وقتی نیشخند میزنه
به ریش من و تو 80 درصد مردم
اقا حالا ریس جمهور میلیونی شدن کی دیگه میتونه
اینو جمع کنه
فقط من نمیفهمم مگر این 24 یلیون رای اورده چرا کسی جشن نمیگیره چرا کسی شادی نمیکنه
چرا اس ام اس فیس بوک تمام سایت ها بسته شدن واسه اون 9میلیون نگرانن که به موسوی رای دادن همون 9 میلیون هستن که دیشب تا صبح تو خیابون تو بیشتر شهرا اعتاض میکردن واسه همون 9 میلیون حکومت نظامی هست و همه شبکه های دسترسی فیلتر؟
خیلی دوست دارم بدونم بازم رای دادن رو تشویق میکنی؟احساس زنی رو دارم که بهش تجاوز شده جلوی چشم همه و حالا متجاوزش داره بهش نیشخند میزنه جلوی چشم همه...:((((((
این وبلاگت هم از ادم اصول دین میپرسه واسه یه کامنت
بدون اسم هی مجبور میشم بذارم سمیرا
 
Post a Comment

........................................................................................

Home