BOLTS




Sunday, February 17, 2008

٭
آقای ب و کار دنیا
------------------
1- یعنی اگر درست دقت کنید متوجه می شوید که این قدیمیها یک چیزهایی می دانستند که یک حرفهایی می زدند.
مثلا اینکه می گفتند کار دنیا برعکس است، بی خودی نبود.
یکی اش اینکه آقای ب که همیشه می نوشت، وبلاگش خاک می خورد و خانم شین دلبند آقای ب (همان ملکه زیبای پرده ها و رنگها) که وبلاگش همه اش خاک می خورد این روزها چند تا جند تا پست می نویسد. یا مثلا آقای پاپوش که وبلاگ ایشان هم دیگر داشت زیر خاکی می شد، آپدیت شده است و وبلاگ آقای ب هنوز خاک می خورد.
2- اینطور نیست که آقای ب اصلا ننوشته باشد، آقای ب یک چیزهایی این وسط نوشته است، در مورد دو سه تا رستوران، پاستا فکتوری، رستوران کوه نور کیش و رستوران گیلانه. اما هنوز تمام نشده است. یک چیزهایی هم در مورد سیاست و اصلاح طلبی و پیش بینی های سیاسی مربوط به انتخابات و اینها هم نوشته است، اما انقدر تلخ است که حتی خودش هم دلش نمی خواهد بخواندشان.
3- آقای ب وسط آن یکی کتاب قبلی که داشت می خواند، یک کتاب دیگر هم شروع کرد که اسمش هست : The God delusion نوشته یک آقایی که زیست شناس مشهوری است به نام ریچارد داوکینز که اگر اشتباه نکنم روزنامه شرق هم یک زمانی مقالاتی از ایشان چاپ می کرد.
البته ذکر نمی کرد که ایشان از مبلغین مشهور Atheism است.
همه ما انواع کتاب و برهان درباره اثبات وجود خدا خوانده ایم، اما خواندن کتابی در اثبات عدم خدا واقعا جالب است.
اصلا شما می دانستید که در کنار برهانهای اثبات وجود خدا، برهانهای اثبات عدم خدا هم داریم؟
4- ما راستش خیلی وقت است که می خواهیم بابت تبرک، اقلا یک داستان کوتاه بخوانیم و ضبط کنیم و برای آقای الف بفرستیم که در مجموعه کتابهای صوتی اش بگذارد، اما واقعا زندگیمان یک جوری شده که حتی وقت حرف زدن با همسر دلبندمان را هم نداریم. چه برسد به اینکه کتاب صوتی ضبط کنیم. برای همین می گذاریمش در کنار همه کارهای خوبی که دلمان می خواست انجام بدهیم و انجام نمی دهیم. مثل اینکه می خواستیم هر از گاهی یک مدخل در ویکی پدیا بنویسیم ولی تا بحال فقط یک مدخل نوشته ایم و یکی را هم تکمیل کرده ایم.
5- یک چیز جالب می دانستید؟ اینکه چرا پروانه ها به طرف شمع می روند و می سوزند ؟
دلیلش این است که پروانه ها و شب پره ها و امثالهم، مسیرشان را با استفاده از نور ماه پیدا می کنند. مثلا اینکه یادشان هست که راه برگشت به خانه شان این است که باید ماه در زاویه 30 درجه نسبت به مسیر حرکتشان باشد.
اما فرق ماه و شمع این است که ماه یک منبع نور در بینهایت است و در اثر حرکت ناظر، زاویه اش تغییر نمی کند اما شمع یک منبع نقطه ای نزدیک است. در نتیجه وقتی که پروانه می خواهد زاویه حرکتش را با آن به مقداری ثابت نگاه دارد، مسیر حرکتش یک مسیر حلزونی می شود که آخرش پروانه را به سوختن می دهد.
چون از اختراع شمع چد هزار سال بیشتر نگذشته است، هنوز پروانه ها آنرا درک نمی کنند.
6- به آن بند قبلی زیاد فکر نکنید. بقیه عشق ها به احمقانگی عشق پروانه و شمع نیستند.

Labels:




Comments:
زیست شناس؟؟
ولی کتاب "از بیگ بنگ تا سیاهچاله ها"شم خیلی جالبه. جالب تر اینکه به فارسی ترجمه شده و تو ایران به فروش می رسه.
 
آنکه شما می‌گویید هاوکینگ است دخترم. اینکه این سرور و برادر ما می‌گویند داوکینز است. فرقشان به اندازه تفاوت وزن بنده و این برادرمان آقای بولتس است!
 
آره تو شرق چاپ می کرد، که بعد به هم میهن و شهروند هم کشیده شد- همه اش کار این رفیق عشق داوکینز ما کاوه فیض اللهی است

راستی آقای ب، می دونم شما انگلیسی تان خوب است و در حال خواندن اصل کتاب هستید، اما ترجمه کتاب رو به صورت آنلاین پیدا کردم
http://www.secularismforiran.com/dawkins-pendarekhoda-index.htm
 
Post a Comment

........................................................................................

Home