BOLTS




Wednesday, November 01, 2006

٭
فرزندان آقای ب
-----------------------------
1- آقای ب می گوید : فرزندان من گوش کنید :
تمام ایده ها و افکار و خواسته های بندیادین و اهداف زندگی باید به صورت عددی و قابل اندازه گیری بیان شوند.

آقای ب تاکید می کند که هر کسی که این گونه چیزها را با بیانی شورانگیز اعلام کرد و اما هیچ برنامه عددی شده ای برای آن بیان نکرد و یا روش اندازه گیری آن را نگفت، حقه باز و دروعگو است.

آقای ب مثال می زند :
هر کسی که گفت عدالت چیز خوبی است و هدفش در زندگی اجرای عدالت است تا زمانی که نگفته است منظورش از عدالت یعنی اینکه فلان درصد از جامعه بالای خط فقر باشند، نسبت درآمد دهک بالا به دهک پایین جامعه فلان عدد باشد، تعداد زندانیان نسبت به جمعیت فلانقدر باشد و امثالهم، تنها دروغگویی پلید و رذل است.

آقای ب می گوید :
اگر کسی برنامه یا فلسفه یا ایده و یا هدفش اش را با مفاهیمی گنگ و غیر قابل اندازه گیری بیان کرد، بدانید که با موجودی کلاهبردار طرف هستید که به احتمال زیاد کاملا برعکس گفته اش رفتار خواهد کرد.

آقای ب ادامه می دهد :
عدالت علوی یعنی چه ؟
تابحال چه کسی تعریف کرده است که عدالت علوی یعنی اینکه تعداد محاکم نسبت به جعیت فلان مقدار باشد، تعداد احکامی که در دادگاه استیناف عوض می شوند نسبت به کل احکام فلان درصد باشد و تعداد محکومینی که به غلط محکوم شده اند از فلان عدد تجاوز نکند ، میزان رشوه گیری در دستگاه قضایی به فلان عدد محدود شود و ... ؟

آقای ب همچنین می گوید :
بررسی نتیجه طرح ها که کاری ندارد، آقای رئیس جمهور می گویند تغییر ساعت بانکها ترافیک را کم کرده است، بقیه می گویند کم نکرده است. بیایند یک بررسی بکنند و بگویند مثلا تعداد تقاضای سفر در ساعت 8 صبح فلان مقدار بوده ، الان این مقدار شده است و طول زمان ترافیک صبحگاهی آنقدر بوده و اینقدر شده است.
آمار برای همین کارها است دیگر.

آقای ب می گوید :
بترسید از تمام این واژه هایی که قشنگ اند و خواستنی اما امکان عددی شدن و اندازه گیری ندارند.
این واژه ها معمولا معنا و نتیجه ای کاملا بر عکس آن چیزی که شما فکر می کنید دارند...

2- آقای ب می گوید :
آدمها بزرگ که می شوند، آرزوهایشان کوچک می شود.

آقای ب می گوید :
سورن ، هیلا، سینا، مازیار، و شایای عزیز من
کودک بمانید.



Comments:
در یک مقاله ای سالها پیش می خواندم که برای اینکه محدوده طرح ترافیک لندن را افزایش دهند چند سال مطالعات کارشناسی شده است و حتی بررسی شده است که سالمندانی که از آن محدوده استفاده می کنند تا چه مقدار خرج وسایل نقلیه عمومی می کنند و با توجه به درآمدبازنشستگی آنها تا چه اندازه فشار به آنها وارد می شود و..... همین
 
Shahkaar bood, man har az chand gaahi miyaam, minevisam shahkar bood. AKhe khodaaeesh kheili ghashang minevisi
 
چه تفاهمي! صبح كه با همكارم داشتيم مي‌اومديم شركت(من كارپول مي‌كنم!) بهش داشتم مي‌گفتم خب چرا يه آمار نمي‌گيرن ببينن كه ترافيك كم شده يا زياد. گفت خب آخه گندش در مياد!! س
 
Post a Comment

........................................................................................

Home