BOLTS




Thursday, October 19, 2006

٭
تاملات اقتصادی آقای ب
---------------------------------
آقای ب اصولا تاملات زیادی انجام می دهد و واضح و مبرهن است که وقتی کسی تاملات زیادی انجام می دهد، بعضی وقتها هم تاملاتش اقتصادی می شود.
آقای ب به تاثیر قیمت نفت بر اوضاع اقتصادی کشور و وضع زندگی مردم می اندیشد.
آقای ب یادش می آید که بیچاره خاتمی وقتی مملکت را تحویل گرفت، قیمت نفت چیزی در حدود بشکه ای 8 دلار بود. طبیعی به نظر می رسید که اوضاع مملکت خراب باشد و پروژه ها همه خوابیده باشند. در واقع هم همینطور بود و پروژه ها خیلی کجدار و مریز پیش می رفتند.
بعد قیمت نفت رسید به بشکه ای 25 دلار و وضع حسابی خوب شد، همه جای مملکت انواع پروژه های عمرانی شروع شد، اوضاع مردم هم بهتر شد.
بهد نفت شد بشکه ای 40 دلار و به همین ترتیب اوضاع بهتر هم شد.
بعد دولت عزیز خاتمی ( یا بهتر بگویم دولت خاتمی عزیز) رفت و دولت فخیمه آقای احمدی نژاد آمد. نفت هم شد بشکه ای 60 الی 70 دلار.
اما آقای ب هرچقدر که فکر می کند حتی اوضاع به خوبی وقتی که نفت 25 دلار بود هم نیست. مملکت به کل خوابیده است. تمام پروژه ها روی هوا هستند و همه چیز هم راکد است.
آقای ب به همینجا که می رسد مجبور می شود به دلایل این وضع فکر کند. و در واقع فکر کند که این پولها کجا رفته است.
ایشان فاکتورهای متعددی به نظرش می رسد که هیچکدام را نمی تواند اینجا بنویسد ( ماجرای چاقوی ارهابیون سپاه اسلام یا سپاهیون ارهاب اسلام یا سپاه ارهابیون اسلام یا هرچیزی که اسمشان بود که یادتان هست ؟ ).
البته از شما هم خواهش می کند که به دلایل این موضوع فکر کنید و نتیجه را به صورت کامنت برای خودتان نگاهدارید و برای آقای ب دردسر درست نکنید.



Comments:
من حرفی دارم که نمی شود نوشت
 
یاد یک چیزی در همین راستا افتادم! همین سیمای فخیمه، من باب خودشیرینی یا هرچی، داشت در مورد لایحهء بودجهء امسال با رئیس سازمان برنامه و بودجه مصاحبه میکرد (زمان مصاحبه: پارسال اینا!) از ایشون پرسید: راحت ترین لایحهء بودجه ای که بعد از انقلاب بستید کدوم بوده، سخت ترین کدوم؟ آقا نه گذاشت، نه برداشت، گفت سخت ترین شون، لایحه بودجهء سال 77 (که 76 میبستن) و راحت ترین، لایحه بودجهء امسال (همونی که پارسال برای امسال میبستن!) بوده...

منم که دل نازک،،، همینجوری الکی دلم برای خاتمی کباب شد...
 
یعجبنی القلب
 
Post a Comment

........................................................................................

Home