BOLTS




Sunday, October 29, 2006

٭
ماشین حساب آقای ب و مطبوعات
---------------------------------
آقای ب معتقد است که باید در تمام این مطبوعات اصلاح طلب وابسته به استکبار را گل گرفت. به همین دلیل هم هست که بابت تعطیل سریع و فوری روزنامه روزگار به مسئولان امر دست مریزاد می گوید.
البته آقای ب تا همین دیروز صبح با این مطبوعات زنجیره ای مشکلی نداشت. مشکل آقای ب با مطبوعات اصلاح طلب دیروز صبح شروع شد وقتی که دید که این مطبوعات زنجیره ای به صورت خودسر و بدون اینکه از آقای ب اجازه بگیرند، از ماشین حساب ایشان سوء استفاده کرده اند.
حقیقت ماجرا آن است که آقای ب روز سه شنبه برای یکی از دوستانش محاسباتی به این شکل انجام داد :
فرض کنیم از جمعیت 70 میلیونی مردم ایران، تنها نیمی از مردم در سن کار کردن باشند.
فرض کنیم که از این 35 میلیون نفر، نیمی از آنها زن باشند و همه آنها هم خانه دار باشند.
فرض کنیم که از 17.5 میلیون باقی مانده، درصد بیکاری 25 درصد باشد.
بنابر این سیزده میلیون نفر در این مملکت به کار اشتغال دارند.
فرض کنیم که همه این سیزده میلیون نفر آبدارچی باشند و حداقل حقوق را بگیرند.
حداقل حقوق در کشور ایران برابر 200 هزار تومان است که نقریبا به ازای هر ساعت کار، برابر هزار تومان دستمزد می شود.
هر روز کاری هشت ساعت فرض شده است و با توجه به آنکه شانزده ساعت کاری در این مدت به فرمان شخص شخیص رئیس جمهور تعطیل شده است ، 208 میلیون نفر-ساعت از ساعات کار این کشور کاسته شده است.
بابت این ساعات تعطیلی، به این کارمندان حقوق پرداخت می شود : این حقوق برابر 208 میلیارد تومان خواهد بود.
همانطور که می دانیم، هر کارمند به ازای یک واحد دستمزد، حدود 0.6 واحد مخارج اضافی شامل، سنوات، عیدی، مرخصی ، بیمه و مالیات برای کارفرمایش دارد.
در نتیجه پرداخت 208 میلیارد تومان دستمزد کار نکرده برای کارفرمایان حدود 333 میلیارد تومان ناقابل آب می خورد.
به این عدد مبارک 333 میلیارد تومان، تمام مخارج جانبی مربوطه ناشی از عدم کارایی دو روز کاری را اضافه کنید تا ببینید که رئیس جمهور عزیزمان چقدر به فکر من و شماست و حاضر است چقدر از جیب مبارک بدهد تا ما تعطیلی داشته باشیم و حال کنیم. و البته نباید فراموش کرد که تعطیلی عید فطر انقدر برکت دارد که این 333 میلیارد تومان در مقابلش هیچ است. یعنی اگر دقیق حساب کنید تعطیلی عید فطر حدود سیصدو سی و سه هزار میلیارد میلیون بیلیون تریلیون کوادریلیون هگزیلیون هزار و نوزده تا برکت دارد. که از هزار تومان هم بیشتر است چه برسد به سیصد و سی و سه میلیارد.

داشت اصل ماجرا یادم می رفت :
آقای ب دیروز صبح روزنامه اعتماد ملی خرید و دید که مشابه این محاسبات در آنجا نوشته شده است. دو سه تا روزنامه زنجیره ای دیگر را هم دید که باز همچین حساب و کتابهایی را تیتر اول کرده بودند.

آقای ب همینجا به تمام این نوکران اصلاح طلب زنجیره ای استکبار اخطار می کند :اگر یکبار دیگر از ماشین حساب آقای ب بدون پرداخت حق کپی رایت استفاده کنند، آقای ب آنها را نفرین می کند و می گوید : الهی جز جیگر بگیرین.



Comments:
بولتس عزیز! علیرغم اینکه بنده خیلی ابا دارم از اینکه هر چیزی رو با تئوری توطئه تحلیل کنم و اینا، ولی واقعا فکر میکنم این یه قلم یه توطئه حساب شده باشه برای کمرنگ کردن نوروز... الان اینو تعطیل کردن دو روز دیگه هم میگند که تعطیلات نوروز زیاده و اینا و اونوقت اونا هستند که ماشین حساب در میارند و این حساب و کتابهایی که شما کردین میکنند و نتیجه میگیرند که تعطیلی نوروز باید کم شه و خلاصه زحمتت ندم بقیشو شما از من بهتر میدونی برادر
 
برادر کوروش ! اینکه آقایان در اصل چه چیزی را می خواهند که همه ما می دانیم. اما یک چیزی را حساب نکرده اند : تعطیلی نوروز در این مملکت از ناموس مهمتر است. باورت نمی شود همین امسال را ببین که دولت عزیز بخشنامه خواهد داد که تمام کارمندان باید روز ششم فروردین سر کار باشند اما هیچکس نخواهد آمد. درست مثل تعطیلی 29 اسفند که مجلس اصولگرای هفتم چند سالی است که لغو کرده است اما حتی یک نفر هم در این روز سر کار نمی رود.
 
البته نمیخوام فضولی کنم تو کار آقای ب، ولی گویا ایشون ساعت 7.5 تا 9 صبح صف ملت جلوی بانکها رو از قلم انداختن (حداقل 8-9 ش از وقت اداری کسر میشه!) تازه اگر ترافیک داخل بانک و ... رو هم ازش کسر کنیم! کلاً دولت باذل و بخشنده ای داریم. مگه نه؟! اگه ماشین حساب آقای ب حساب کرده بود، الان مطبوعات هم نوشته بودن!
 
البته آقای ب یک چیز دیگر را حساب کرد : آقای ب از یک خبر اینترنتی استخراج کرد که میزان نقدینگی بانکهای ایران برابر هشتادهزار میلیارد تومان است.
ایشان این عدد را در 14 درصد بهره سالانه ضرب کرد. بعد آنرا در یک ساعت و نیم ضرب کرد و بر بیست و چهار ساعت تقسیم کرد تا میزان ضرر ناشی از ماند 1.5 ساعت روزانه پول در بانکها را حساب کند.
عدد شیرین 700 میلیارد تومان بدست آمد.
 
Post a Comment

........................................................................................

Home